Stymulator kolagenu Crystalys

Stymulator Crystalys Warszawa

MECHANIZM DZIAŁANIA

Crystalys to wypełniacz na bazie hydroksyapatytu wapnia służący do modelowania kształtu twarzy oraz poprawy objętości skóry. Hydroksyapatyt wapnia odbudowuje struktury skóry i tkanki podskórnej poprzez stymulację produkcji naturalnego kolagenu – białka nadającego prawidłową sprężystość, objętość i jędrność skórze.  Crystalys gwarantuje bezpieczny, natychmiastowy i długotrwały efekt, który może utrzymać się nawet do 2 lat.

Crystalys składa się z mikrosfer hydroksyapatytu wapnia (drobinek o średnicy 25-45 mikronów, okrągłych, jednakowych, nieporowatych i gładkich kulek), zawieszonych w żelowym nośniku. Obszary poddane zabiegowi są wypełnione i uniesione – efekt jest widoczny natychmiast po zabiegu. Mikrosfery hydroksyapatytu wapnia tworzą rusztowanie podtrzymujące wzrost fibroblastów (komórek odpowiedzialnych za produkcję kolagenu, elastyny i kwasu hialuronowego). Fibroblasty wytwarzają złoża nowego kolagenu – naturalnego środka zwiększającego objętość w wybranych obszarach twarzy. Degradacja hydroksyapatytu wapnia jest równoczesna z odkładaniem neo-kolagenu w miejscu wstrzyknięcia. Dzięki takiemu działaniu, Crystalys zapewnia trwały, całkowicie naturalny i młodzieńczy wygląd.

NATYCHMIASTOWY I DŁUGOTRWAŁY EFEKT

Ostrzyknięte obszary są wypełnione i podniesione, w wyniku czego efekt jest widoczny natychmiast po zabiegu. Mikrosfery hydroksyapatytu wapnia tworzą rusztowanie podtrzymujące wzrost fibroblastów, co z kolei wytwarza złoża nowego kolagenu – naturalnego środka zwiększającego objętość w wybranych obszarach twarzy. Degradacja hydroksyapatytu wapnia jest równoczesna z odkładaniem neo-kolagenu w miejscu wstrzyknięcia. Dzięki takiemu działaniu, Crystalys zapewnia trwały, całkowicie naturalny i młodzieńczy wygląd.

Crystalys gwarantuje natychmiastowy i długotrwały efekt, który może utrzymać się nawet do 2 lat, w zależności od wstrzykiwanej ilości, właściwości skóry oraz wieku pacjenta.

Stymulator kolagenu Crystalys

PRZYGOTOWANIE DO ZABIEGU

Przed zabiegiem przeprowadzana jest konsultacja lekarska, podczas której lekarz wykonuje badanie skóry pacjenta, przeprowadza wywiad, a następnie omawia szczegółowo zasadę działania preparatu i przebieg zabiegu oraz jego oczekiwane efekty. Zabieg jest odczuwalny, jednak ból związany ze wstrzykiwaniem preparatu jest minimalny. Ze względu na komfort pacjenta można zastosować znieczulenie miejscowe za pomocą kremu znieczulającego.

• pacjent, w zależności od indywidualnych zaleceń lekarskich, nie powinien przyjmować przez okres około 1 tygodnia przed zabiegiem aspiryny i innych leków obniżających krzepliwość krwi
    • przed zabiegiem należy zgłosić lekarzowi przyjmowane leki
    • w przypadku przyjmowania doustnej izotretynoiny (np. Acnenormin, Roacutan, Izotek, Curacne), zabieg może zostać wykonany po minimum 2 miesiącach od zakończenia terapii.

OPIS ZABIEGU

Zabieg trwa zazwyczaj 15-30 minut i polega na podaniu preparatu w wybranych miejscach, określonych indywidualnymi potrzebami pacjenta. Preparat podawany jest kaniulą lub cienką igłą w tkankę skórną na odpowiednią głębokość. Po tak przeprowadzonym zabiegu, wykonuje się masaż ostrzykiwanego obszaru skóry, co dodatkowo zapewnia prawidłowe rozmieszczenie preparatu w tkankach.

Jest to zabieg właściwie bezinwazyjny dla organizmu, do którego nie trzeba się specjalnie przygotowywać lub odbywać po nim rekonwalescencji. Po zakończeniu zabiegu pacjent może powrócić do swojej codziennej aktywności. Bezpośrednio po zabiegu może dojść do miejscowego obrzęku i zaczerwienienia, które ustępuje po 2-3 dniach

ZALECENIA POZABIEGOWE

• miejsca wkłuć dezynfekować płynem Octanisept 2 razy dziennie przez 3 dni
    • nie należy poddawać masażom rejonów, w których przeprowadzono zabieg
    • przez okres 1 miesiąca po zabiegu nie należy wykonywać zabiegów kosmetycznych
    • można wykonywać inne zabiegi estetyczne po konsultacji z lekarzem
    • w przypadku pojawienia się jakichkolwiek powikłań lub wątpliwości należy niezwłocznie skontaktować się z lekarzem
    • poza tym bardzo ważne jest przestrzeganie dodatkowych indywidualnych zaleceń.

WSKAZANIA DO PRZEPROWADZENIA ZABIEGU

• odnowa grzbietowej powierzchni dłoni
    • wypełnienie w obszarze jarzmowym
    • modelowanie linii żuchwy
    • powiększanie policzków
    • spłycenie bruzd nosowo-wargowych
    • korekta linii marionetki
    • korekcja płatków ucha.

PRZECIWWSKAZANIA DO ZABIEGU

• ciąża oraz okres karmienia piersią
    • uczulenie na wapń lub lignokainę
    • choroby autoimmunologiczne i ciężkie alergie
    • niewyrównana cukrzyca
    • zmiany zapalne w obrębie skóry i aktywne zakażenia okolic zabiegu
    • infekcje wirusowe (np. opryszczka)
    • choroby drobnoustrojowe (np. katar)
    • obecność blizn przerosłych
    • wcześniej przebyte zabiegi z wykorzystaniem trwałych wypełniaczy (np. silikon) lub substancji zawierających kwas polimlekowy.

OBJAWY NIEPOŻĄDANE

• w trakcie zabiegu może być odczuwany dyskomfort w postaci pieczenia, szczypania lub bólu
    • małe krwiaki, które mogą powstać w miejscu wstrzyknięcia, jeżeli igła natrafi na niewielkie naczynie
    • rumień, obrzęk - występuje bezpośrednio po zabiegu, jest to reakcja skóry na preparat
    • nierówności widoczne na powierzchni skóry utrzymujące się do kilku dni (są związane zwykle z odczynem zapalnym występującym jako reakcja na podanie preparatu)
    • uszkodzenie głębiej położonych struktur (nerwy, naczynia krwionośne, mięśnie)
    • martwica skóry (bardzo rzadkie powikłanie związane z przemieszczeniem się preparatu w okolicę skóry)
    • infekcje skórne (np. uaktywnienie opryszczki)
    • istnieje również niewielkie ryzyko infekcji wtórnej - w przypadku nieprzestrzegania zaleceń pozabiegowych.

Objawy niepożądane w postaci obrzęku, zasinienia, niewielkiej bolesności, pieczenia, swędzenia i uczucia ogólnego dyskomfortu, które mogą pojawić się po zabiegu, zwykle mijają po kilku dniach. W przypadku odczuwania bólu po zabiegu można zastosować środki przeciwbólowe.